Kurser
Hantera svåra samtal
Så kommunicerar du konstruktivt i utmanande situationer
6
timmar
7900 SEK.
Dela på sociala medier
Innehåll
Tycker du det känns svårt att ta upp det där problemet eller ge konstruktiv feedback?På kursen får du bland annat:
- Insikt om hur du kan förhålla dig i kommunikation samt grundläggande psykologi om hur känslor och behov styr våra reaktioner och vår kommunikation
- En modell för att hantera och bemöta andras missnöje, oro, kritik och känslor
- Verktyg för frågeteknik, tydlig feedback och aktivt lyssnande i svåra samtal
- Veta hur du kan sätta tydliga och konstruktiva målsättningar och syften i svåra samtal
- En modell för hur du ger kritik eller tar upp problem på ett konstruktivt och tydligt sätt
- Förståelse för hur du kan vara både tydlig och lyhörd – en viktig kombination.
- En modell för problemlösande samtal
- Träna på samtliga verktyg
Målgrupp
Denna kurs riktar sig till dig som är chef och ledare på olika nivåer såväl som dig som på olika sätt leder, stödjer och samverkar med människor genom mycket kommunikation och samtal, tex inom HR-området.Vill du veta mer?
Om du har några frågor eller vill veta mer om kursen är du välkommen att kontakta mig.
Natalie Rydén
Customer Relations
Mobil: +46 70 839 68 12
Email: nr@juc.se
Kompetensutveckling
Hos JUC hittar du juridiska kurser som täcker ett brett spektrum av arbetsområden. Vi erbjuder både grundkurser och specialistkurser, som kan räknas som obligatorisk vidareutbildning.
Våra kurser leds av framstående svenska och internationella experter som ger dig djupgående insikter i aktuella utmaningar och möjligheter inom olika rättsområden. Du får praktiska verktyg för din vardag och en unik förståelse för ny lagstiftning, rättspraxis och administrativa riktlinjer.